Coaching

Zo maakt u uw keuze.

U overweegt coaching in te zetten voor uzelf of een van uw medewerkers. Dat kan nogal een zoektocht worden. Want er zijn veel coaches. Met allemaal hun eigen plus- en minpunten.

Bij het Expertisecentrum zeggen we niet tegen iedere coachvraag direct JA. Onze expertise ligt vooral bij coachingsvraagstukken rondom houding, gedrag en samenwerken. Daarom hieronder een aantal voorbeelden. Zodat u makkelijker tot uw coachkeuze komt. Wij coachen, begeleiden en ondersteunen medewerkers. Altijd met als doel om beter te functioneren en prettiger samen te werken.

 

De voorbeelden

  • Leiderschap coaching

Een leidinggevende wil andere voorkeurstijlen meer leren benutten. De eigen voorkeurstijl is directief of juist meer afwachtend. Dit zit in de weg om tot goede resultaten te komen.

  • Veranderen houding en gedrag

Medewerker loopt steeds vaker aan tegen dezelfde onhandigheidjes. Hierbij doet de medewerker zichzelf maar ook de collega’s te kort. Met ongewenste onrust en een verhoogd ziekteverzuim tot gevolg.

  • Stressreductie

Medewerkster geeft aan een dis balans te ervaren tussen werk en privé. Om uitval te voorkomen en meer positiviteit te genereren wordt er gestart met stresscoaching.

  • Communicatie verbeteren

Medewerker vertoont af en toe ongepast gedrag. Zoals onhandig taalgebruik, negativiteit en het (onbedoeld) zoeken van strijd. Samen (conflict)coach worden oude patronen in kaart gebracht en nieuwe patronen aangeleerd.

  • Persoonlijke effectiviteit

Medewerkster loopt vast in planning en werkzaamheden. Ze zegt daarbij vaker JA in plaats van NEE. Met de consequentie dat de medewerkster op ‘alle fronten’ vast loopt.

  • Regie en keuzes

Medewerker dreigt vast te lopen in haar relatie met een aantal collega’s. Geen ruzie maar wel een continue vorm van ‘beter weten’. Hierdoor ontstaat er frictie. Er zijn ook aandachtspunten in de onderlinge samenwerking met de eigen leidinggevende.

Coaching werkt! Maar alleen wanneer er een professionele klick is tussen de coach en coachee. Juist daarom hanteren wij een iets andere aanpak. Op basis van uw vraag en de vraag van de coachee selecteren wij voor u de best passende coach. Hiermee zorgen wij voor de meest ideale match. Uw medewerker is eerder succesvol. U bent ontzorgt.

 

Meer weten of afstemmen? Bel de Expertiselijn: 085-3031265

U kunt ook contact met ons opnemen door:
– te mailen naar vragen@conflictcentrumnederland.nl
– via het contactformulier

 

Deel dit artikel

Gerelateerde berichten

Bouwen aan vertrouwen

Ongewenst gedrag aanpakken

Extern Vertrouwenspersoon

Blijf op de hoogte!

Blijf up-to-date rondom alle ontwikkelingen binnen Conflictcentrum Nederland
en ontvang een e-mail zodra de nieuwe website online is.