Anders leren kijken naar conflicten

Een frisse blik bieden. Dat is precies wat wij doen. Ineens zie je toch een opening om dat slepende conflict met je medewerker op een fijne manier op te lossen. En alle neuzen binnen het team weer dezelfde kant op te krijgen. Ook bij hoge spanning met de buren, een echtscheiding of een familieruzie helpen wij je tot een oplossing te komen.

Je verhaal blijft bij dit soort vervelende kwesties natuurlijk vertrouwelijk. Vakspecialisten zoals (conflict)coaches en mediators van Conflictcentrum Nederland helpen je anders naar de situatie te kijken. Ze zorgen dat je serieus wordt genomen in het conflict en dat je inzicht krijgt in je eigen handelen en denkpatronen. Zodat je uiteindelijk zelf de oplossing ziet. Hoe onmogelijk dat eerst ook leek.

Persoonlijke begeleiding vraagt om een persoonlijke aanpak

Een conflict hebben is al vervelend genoeg. U wilt hulp zonder eindeloos te hoeven zoeken naar de juiste coach of mediator. Daarom is Jeroen van Duikeren in 2015 gestart met Conflictcentrum Nederland. Samen met een heel team van specialisten deelt hij graag zijn kennis en advies met mensen die hulp bij een conflict zoeken. Samen garanderen zij een persoonlijke aanpak.

U wordt bij Conflictcentrum Nederland dus niet van het kastje naar de muur gestuurd. Wanneer u contact hebt gezocht met ons beloven wij dat uw vraag bij de juiste vakspecialist terechtkomt. Die specialist geeft u vervolgens ook een onafhankelijk advies zonder dat daar onzichtbare belangen mee gemoeid zijn en kunt u -samen met de specialist- aan de slag met het oplossen van uw conflict.

Ervaringen met Conflictcentrum Nederland

‘Prima zakelijke aanpak

Ervaringen zijn goed. Aanpak was zakelijk met oog voor beide partijen.’

Donald (semi-overheid) - Breda

“Ik heb mij erg gehoord gevoeld en werd serieus genomen. Door de gesprekken heb ik inzicht gekregen op mijn eigen handelen en patronen. Hierdoor kon ik naar mijn eigen rol kijken binnen groepsprocessen. Door middel van bruikbare tips heb ik weer plezier op de werkvloer terug gekregen.”

Femke - Bergen op Zoom

‘Soms zit je als leidinggevende in een lastige situatie met een van je medewerkers. Dan is het heel prettige om gebruik te maken van de kennis en de ervaring van het Conflict Centrum. Zo kreeg ik heldere adviezen hoe te handelen in een situatie. Daarnaast heb ik gebruik gemaakt van deze diensten om een onderliggend probleem in een team aan de oppervlakte te brengen en hier onder deskundige leiding over in gesprek te gaan. Beide interventies waren heel prettig en hebben de samenwerking in het team goed gedaan.’

Wouter (teamleider onderwijs) - Goes, Middelburg, Terneuzen

“Gemoedelijke en leerzame gesprekken. Rapportage was een pijnlijke confrontatie, die er wel voor heeft gezorgd dat er vanuit een probleem, constructief gewerkt kan worden aan een oplossing. Voor alle betrokkene ontstaat er een werkbare situatie.”

Lenie - Axel

‘Duidelijk waarneembare positieve verandering ervaren

Een team dat op een paar punten stroef functioneerde heeft daar waar het om de samenwerking gaat duidelijk baat gehad bij de interventies gepleegd door het Conflict Centrum. Soms is een frisse, kritische blik noodzakelijk om een team weer vlot te trekken.’

Bas - Hoger onderwijs

‘Ik ben erg tevreden over het coachingstraject wat ik ben aangegaan bij Conflict Centrum Nederland. ik heb mij erg gehoord gevoeld en werd serieus genomen. Door de gesprekken en reflectie heb ik meer inzicht gekregen in mijn eigen handel en patronen. Door de bruikbare tips en handvatten heb ik weer plezier in mijn werk gekregen.’

Femke (jeugdzorg organisatie) - Goes, Middelburg, Terneuzen

‘De samenwerking met CCN hebben wij als zeer prettig ervaren. Afspraken werden goed nagekomen, en we werden steeds tijdig op de hoogte gesteld van ontwikkelingen. De sessies die we met teams hebben doorlopen werden goed doorgrond begeleid. De vinger werd op de zere plek gelegd waardoor we verder kwamen. Uiteraard moet het dan nog wel zelf doen, maar we werden goed op weg geholpen.’

Inge (Omroep) - Zeeland

Maak kennis met de specialisten van Conflictcentrum Nederland.

Onze specialisten samen zijn goed in staat om gedegen onafhankelijk advies te geven in hoe u het best met uw situatie om kunt gaan. De volgende specialisaties denken hierin mee.

• MfN-mediators op het gebied van arbeidskwesties, echtscheiding, burenkwesties, businessaangelegenheden en algemene conflicten,
• Coaches voor individuele en duale begeleiding tijdens conflicten,
• Maatschappelijk werkers voor de sociale aspecten en begeleiding rond uitval,
• Organisatieadviseurs, voor advies, uitvoering en borging bij samenwerkingsvraagstukken,
• Vertrouwenspersonen, voor vertrouwelijke afstemming bij ongewenst gedrag en integriteitsvraagstukken.

U kunt bij ons terecht met al uw vragen over conflicten. Op het werk, privé en in andere situaties.

Jeroen van Duikeren

Samenwerken, teams en leiderschap
Stuur een email

Els van Leeuwen

(Team)coach en communicatietrainer
Stuur een email

Wim Lukaart

Business mediator
Stuur een email

Narriman el Khattabi

Stiefrelaties, Verbindende Communicatie deskundige en SCHIP-expert behandelaar.
Stuur een email

Chris van Overbeeke

Algemeen mediator (MfN) en
rechtskundig adviseur
Stuur een email

Sofie van Scheyen

Trainer agressie en assertiviteit
en burn-out preventie
Stuur een email

Tanja Dohmen

Familie mediator en geweldloze communicatie
Stuur een email

Hans Klaasse

Mediator en organisatiekundige
Stuur een email

Melanie Kruijder

Rouwdeskundige en conflictcoach
Stuur een email

Sjaak Tellekamp

Bedrijfsarts
Stuur een email

Dillon de Groot

Toegepast filosoof
Stuur een email

Liesbeth Peters

Familie mediator
Stuur een email

Peter van Aalten

Arbeidsmediator en jurist
Stuur een email

Ravenna Arts

HR-adviseur en mediator
Stuur een email

U schakelt onze specialisten in voor...

Training

• Conflicttraining
• Communicatietraining
• Agressiehantering
• Persoonlijke effectiviteit
• Maatwerktraining

Coaching

• Duaal coaching
• Conflictcoaching
• Rouwcoaching
• Leiderschapscoach
• Communicatiecoach

Bemiddeling

• Arbeidsconflict
• Teamconflict
• Echtscheiding
• Ouderschapsplan
• Burenconflict

...en voor!

• Extern vertrouwenspersoon
• Klachtencommissie
• Bedrijfsmaatschappelijk werk
• Algemeen maatschappelijk werk
• Juridisch advies
• Organisatieadvies conflictpreventie

Blijf op de hoogte!

Blijf up-to-date rondom alle ontwikkelingen binnen Conflictcentrum Nederland en het Expertisecentrum Conflictpreventie.