40 vragen

Zelf meten.

Het was even spannend of we het over conflicten wilden hebben bij een Webinar over een geoliede machine. Hoe zijn conflicten relevant voor het bereiken van een geolied team? Hoe geolied een team is, kunnen we meten aan de hand van hoe zij omgaan met conflicten. Als een team conflicten in goede banen kan begeleiden, dan levert dit een hogere productiviteit, meer werkgeluk en minder geëscaleerde conflicten.

Om te snappen hoe we dan met conflicten om moeten gaan, moeten we snappen hoe een conflict eruit ziet (hieronder een verdieping). Erkennen dat er een conflict is, geeft ons grip. Zonder erkenning kunnen we het conflict niet in goede banen begeleiden. Zonder erkenning beheerst het conflict ons, in plaats van wij die het conflict beheersen. Creëer openheid om te spreken over de wrijving/spanning voordat deze escaleert. Zorg dat je conflicten goed afrond door positieve veranderingen door te voeren.

Hoe weet je dan hoe goed jouw team met conflicten omgaat? Wij gebruiken 40 vragen om dit te meten. Hiervan hebben 3 vragen besproken, die wat ons betreft paste bij de casus. Met deze vragen kun je meten hoe goed jouw team omgaat met conflicten.

  • Gaat je team slecht om met conflicten, dan spreken wij van conflictonvolwassenheid.
  • Gaat je team gemiddeld om met conflicten, dan spreken wij van conflict preventie.
  • Gaat je team uitstekend met conflicten om, dan spreken wij van conflictvolwassenheid
  • Het is belangrijk dat je dit niet vanachter je bureau beoordeelt. Je doet dit samen en bespreekt samen hoe je tot je keuzes bent gekomen.

Wil jij zelf aan de slag? Bel dan: 085-3031265

Wil je meer weten? Of zoek je een sparringpartner voor jullie team?  Neem gerust contact met ons op en mail naar vragen@conflictcentrumnederland.nl.

 

Deel dit artikel

Gerelateerde berichten

Extern Vertrouwenspersoon

Juiste coach, halve werk

Wondermiddel?

Blijf op de hoogte!

Blijf up-to-date rondom alle ontwikkelingen binnen Conflictcentrum Nederland
en ontvang een e-mail zodra de nieuwe website online is.